fredag 25 februari 2011

I huvudet på Mej idag

Just nu tror jag att det är rörigt i universum för jag har så många tankar som snurrar i huvudet
och dom byter bara av varandra
Inga djupa tankar utan bara en massa ämnen som den snuddar vid
Kanske för att det helt plötsligt blev varmare ute......

En sak som jag tänkte på är att varför ska Jag skriva i en blogg
Vem vill läsa det jag skriver .....ja varför skulle ingen vilja det.....Du gör det förmodligen just nu ;)
Jag gillar att läsa vad andra skriver för alltid får man nån ny ide eller lär sej något nytt
Det kan bli lite rörigt här för mitt minne och min röriga oordning är inte det bästa
Men Du får ta det för vad det är

En tanke som slår mej är faktiskt alla människor som grubblar i det förflutna
Nu är det säkert många som blir upprörd men kom ihåg detta är Mina tankar
Jättemånga människor sitter och grubblar på sånt som man inte kan göra något åt
och skyller på att dom mår så dåligt pga detta
Det som hände igår, ifjol, för 10 år sedan har ju redan hänt
Nu menar jag ju sånt som är dåliga saker som hänt en inte dom roliga
för det verkar ju många glömma bort.......
Nä tänk positivt och framåt
Vad som händer om en timme,dag, vecka eller år vet vi ju inte heller
så varför oroa sej för framtiden också
Kanske för att vissa inte vill leva i verkligheten och nuet
Se varje sekund som en upplevelse
Oj vad Du måste tro att jag är en super positiv människa men det är klart att
jag är väl som dom flesta, men jag försöker se möjligheter i stället för hinder
Kom ihåg att det här är bara en tanke av många......

Idag är det fredag vilket innebär Fredagsmys för många
Visst är väl det en bra början på helgen
Unna dej något gott eller lyxa till med ett hemmaspa
Ett glas rött,vitt, gult,grönt eller blått.....

Kram till er alla därute

1 kommentar:

  1. Kloka ord, Berit. Det behövs att någon påminner en ibland om det att leva i nuet. Man gör lätt upp planer för framtiden, sen går man där och väntar på den och glömmer tiden på vägen dit, alltså nu...=))

    SvaraRadera