onsdag 2 mars 2011

Media & Jokkmokk

Jag sa att jag skulle skriva om Jokkmokk men jag ska börja med ett tv program som jag o min man var med i

http://www.tv3play.se/play/241333/?autostart=true

Vi står och ser på när dom kör båten i slussarna
Det är ju inte första gången man är med i media .....utan att skryta



Jokkmokks Vintermarknad tycker jag att Alla ska åka till
Även om man tycker att kyla är det värsta som finns....  det Är en sån häftig upplevelse


Vi bodde i Arvidsjaur på ett härligt vandrarhem 
Vi kom dit på fredageftermiddag, samlades allihopa för att äta  middag på Laponina 
Åter till vandrarhemmet I säng för att kliva upp 06,30 lördagmorgon


Vi fick hämtning av svågern som skjutsade oss till järnvägsstationen 
där väntade rälsbussen som tar oss  till Jokkmokk
Det är en Mycket trevlig resa med rälsbussen där kan Allt hända
Vi blev stående efter vägen(rälsen) ett tag för batteriet var dåligt


Väl framme i Jokkmokk ca 11,30 så steg vi av och begav oss upp till marknaden
Ojoj vad mycket folk , inte så kallt lite snöfall
Förra gången vi var där så var det -28 grader
Tips innan man åker är att inhandla varma kläder
Min man hittade sej en "Poncho" väldigt snygg i 100%ull med fina skinndetaljer och renbens smycken
tillverkad av Runas Vadmal se artikel nedan

Efter diverse inköp av både mat o dryck så begav vi oss till rälsbussen för återfärd till Arvidsjaur 17,00
Hög fest stämning på vägen hem med bla trubadur...


Vi återvänder till vandrarhemmet för att umgås och prata en stund på kvällen, man är ganska mör efter en hel dag utomhus, en tidig kväll i säng...skönt


Upp på söndag förmiddag , frukost, packa sedan en trevlig hemresa
med ett Löfte om att vi Alla ska återvända nästa år, verkar som om sällskapet blir större då


Lite bilder här nedanför:


Vy över kåtorna

Samer med renar


Två glada tjejer
VildHasse bjuder alla på korv......

Räslbussen som tog oss fram o tillbaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar