onsdag 18 januari 2012

Gör det nu...

Gör det nu eller ångra dej i graven heter en bok som jag börjat läsa...
så rätt han har Thomas Nilsson som skrivit denna bok..har inte hunnit så långt med den men det jag läst är såå bra.....
Ett kapitel heter -Varför blir det aldrig som vi tänkt oss?
Brist på fokus-om du inte ens vet vad du vill,vill du då verkligen någonting överhuvudtaget?
citat: Har du tänkt på hur ofta du slösar värdefull tid och energi på att koncentrera dej på vad du inte vill istället för att fokusera på ett bestämt konkret mål
Alldeles för ofta eller hur...
Ja visst är det väl så att man går omkring o tänker att det vill jag inte göra istället för tvärtom.....varför gör man det .....enligt boken är det för att vi går omkring och är rädda
Rädd att förlora jobb, bli gamla o fula o ensamma......att inte bli accepterad respekterad o omtyckta
Kanske vi ska sluta vara rädda för onödiga saker som vi inte kan påverka......
Citat: Kontentan av det hela är enkel:istället för att bara vänta på rätt tillfälle ska dyka upp ska du själv se till att skapa möjligheterna som krävs för att du äntligen ska kunna förverkliga det du vill göra
Så fort du vet vill kan du också motivera dej själv till att ta tag i saker och ting för att nå ditt mål

Ja det verkar ju bra och enkelt eller hur......
Jag tror faktiskt att vi hindrar oss själv många gånger att förverkliga våra innersta drömmer med att skylla på saker.....jag behöver bara gå till mej själv....jag vill resa och fota  det enda som hindrar mej är pengar....och det är ett stort hinder ....men jag kanske skulle hitta en lösning så var det inte längre ett problem....så om nån vill sponsra mej med detta så tas det emot med tacksamhet ....
Jag kommer att fortsätta att läsa boken och skriva delar av den här
Sköt om er därute
Kram Bej


                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar