onsdag 16 november 2011

Déjà vu

I måndags ringde min telefon...jag tittade på den och kände inte igen nr...hmmm en telefonförsäljare tänkte jag..jaja jag svarar väl ändå....vilken tur för mej
-Hej sa en tjej i mitt öra....jag ringer från tidningen Utemagasinet
-Jaha sa jag o tänkte jaha nu vill hon att jag ska börja prenumerera
 Hon fortsätter att säga
- Du har skickat in 4 bilder till oss och våran tävling...jaa säger jag lite osäkert....mitt minne spelar mej alltid ett spratt.....hon säger att dom har valt ut en av dessa bilder och att den ska vara med i deras kalender 2012
Då blir det Deja vu.....det hände nämligen en liknande sak  december 2006
Det var på mitt första fotomöte med Hörnefors FK vi satt i källaren och hade möte när min telefon ringde...riktigt pinsamt alla tittade på mej ....jag svarade lite lätt röd i ansiktet.....
-Hej sa en kille jag ringer från tidningen Metro....det är inte sant tänkte jag en försäljare....jaha sa jag trevande (även den gången)
-Jo det är så att du har skickat in bilder till våran fototävling sa han...stämmer det ???
Ett fånigt -Jag tror det.....
-Har du eller har du inte gjort det sa han lite bryskt
- Ja det har jag när jag tänker efter sa jag ännu mera fånigt
-Bra sa han ...du har nämligen kommit på 2:a plats i våran tävling
- Tack var det enda jag kom fram till......dom andra i rummet sneglade på mej och undrade säkert vad som var på gång
-Han fortsatte med att berätta hur stort han tyckte att det här var...och jättefina vinster hade jag vunnit sa han
-Jag svarade ännu en gång ett taffat -Tack....
Han var tjurig och hävdade att det var verkligen en stor grej.....jaja tänkte jag men kände mej fortfarande pinsam inför dom andra som satt runt bordet och tyckte väl att jag skulle sluta prata i telefonen under mötet
Jag förklarade för honom att jag satt lite dåligt till så jag måste sluta
Kolla din mejl imorgon sa han och ett stort grattis
Jag la på luren och våran dåvarande ordförande i Hörnefors undrade vad som stod på
-Det var från tidningen Metro sa jag...han som ringde sa att jag kommit på 2:a plats i deras tävling
Ojoj sa våran ordförande det var stort....han hade också skickat in bilder dit....så han hade större koll än jag
Han sa att 1:a pris var en resa till USA....så det blev lite prat om vad jag kunde ha vunnit
När jag kom hem gick jag in på Metros hemsida och fick se att det här är Sveriges största fototävling...klart att det var stort... läste vilka priser som dom hade
Jag blev helt paff....kom man på andra plats så vann man en resa för 2 st till USA,en mobiltelefon,kontantkort på 1000 kr och en fotoskrivare....
Det kan ju inte stämma tänkte jag..men så var det faktiskt
Nu kände jag mej verkligen dum som inte hade blivit gladare när han ringde men jag visste ju inte riktigt vad han pratade om....jag ska berätta om våran USA resa en annan gång
Så när hon som ringde i måndags sa att jag kommit med bland dom 12 bilder som vunnit så blev jag faktiskt glad......hon visste inte vilken plats jag skulle komma på men att den skulle vara med i deras kalender tycte jag var bra....jag berättade om vad som hände dec 2006 .......ja sa hon så fina vinster har vi inte....men det gör inget...jag är glad att jag kom med
Tänk att en bild från min vunna resa kommer med i en annan tävling.....vad händer härnäst????
Jag kommer att fortsätta att skicka in mina bilder på tävlingar...så håll tummarna

Idag blev det mycket text men det blir bilder också
Sköt om er
Kram B

Bilden som ska vara med i Utemagasinet

Bilden som jag kom på andra plats med i MetroPhotoChallenge

Kanske en vinnande bild....

Den här bilden har varit med i tidningen Kamera o Bild


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar